Archiwum, Program zajęć dla rodziców, XIX edycja, Katowice
Spotkanie I. Psychologia konsumenta
Termin spotkania: 7 października 2019 r.
Czas spotkania: 18.00-19.30
Zobacz miejsce spotkania
Prowadzący: Marta Grybś-Kabocik
Spotkanie II. Jak efektywnie wspierać dziecko w nauce?
Termin spotkania: 21 października 2019 r.
Czas spotkania: 18.00-19.30
Zobacz miejsce spotkania
Jak rozwijać w dziecku umiejętność planowania i organizowania własnej pracy? Podstawowe narzędzia wspierania dzieci w nauce: metoda modelowania, świadomego planowania, uczenia się poprzez doświadczenie. Rola emocjonalnego wsparcia. Znaczenie konstruktywnej krytyki. Nowoczesne techniki efektywnego uczenia się.
Prowadzący: Hanna Micińska
Spotkanie III. Jak rozbudzać kreatywność dziecka?
Termin spotkania: 4 listopada 2019 r.
Czas spotkania: 18.00-19.30
Zobacz miejsce spotkania
Rozwój dziecka poprzez zajęcia fakultatywne. Praca własna, mentoring rodzica, współpraca z rówieśnikami. Rozwój a zabawa. Czy i jak można kształtować kreatywność dziecka.
Prowadzący: Ewa Tukaj
Spotkanie IV. Internet i telewizja - edukacja i zagrożenia
Termin spotkania: 18 listopada 2019 r.
Czas spotkania: 18.00-19.30
Zobacz miejsce spotkania
Wpływ internetu i telewizji na rozwój dziecka. Telewizja i internet jako medium dydaktyczne. Zagrożenia nowoczesnych mediów. Jak z mediów uczynić sprzymierzeńca w procesie uczenia się? Oddziaływania wychowawcze zapobiegające negatywnemu wpływowi internetu i telewizji.
Prowadzący: dr Anna Adamus-Matuszyńska
Spotkanie V. Empatyczna komunikacja w rodzinie
Termin spotkania: 2 grudnia 2019 r.
Czas spotkania: 18.00-19.30
Zobacz miejsce spotkania
Jak nauczyć się dostrzegać potrzeby innych i jednocześnie pozostać w zgodzie ze swoimi? Jak rozwiązywać konfliktowe sytuacje w rodzinie? Rozmowa sposobem na zbliżenie się do siebie. Znaczenie empatii.
Prowadzący: dr Maria Buszman
Spotkanie VI. Miniekonomia kieszonkowa
Termin spotkania: 16 grudnia 2019 r.
Czas spotkania: 18.00-19.30
Zobacz miejsce spotkania
Jak przysposobić dzieci do rozsądnego dysponowania pieniędzmi? Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec pieniędzy. Dawanie kieszonkowego jako działanie wychowawcze (nauka oszczędzania, inwestowania, zarządzania kapitałem). Czym powinno być uwarunkowane otrzymywanie kieszonkowego (warunki i powody dawania kieszonkowego)? Psychospołeczne następstwa posiadania/nieposiadania kieszonkowego.
Prowadzący: Hanna Micińska