Archiwum, Program zajęć dla rodziców, XIX edycja, Warszawa

Spotkanie I. Gimnastyka umysłu w domu

Termin spotkania: 3 października 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania

Jak uczyć dziecko uczenia się? Jak trenować z dzieckiem koncentrację uwagi i pamięć? Ćwiczenia kształtujące umiejętność zapamiętywania informacji i wspomagające efektywną naukę. Jak nauczyć dziecko robić notatki w szkole? Rozwijanie myślenia twórczego. Podnoszenie poziomu motywacji do nauki. Praca z dziećmi mającymi trudności w uczeniu się.

Prowadzący: dr Katarzyna Mikołajczyk

Spotkanie II. Psychologia potrzeb

Termin spotkania: 10 października 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania

Potrzeby dziecka: faktyczne i pozorne. Zaspokajanie potrzeb dzieci. Potrzeby materialne a potrzeby emocjonalne.

Prowadzący: dr Sabina Zalewska

Spotkanie III. Kształtowanie kompetencji medialnych poprzez wychowanie

Termin spotkania: 24 października 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania

Współczesne i przewidywane kierunki rozwoju mediów. Media a zagrożenia wychowawcze u dzieci i młodzieży. Problem nadmiaru informacji a dokonywanie wyborów. Znaczenie kompetencji medialnych. Kształtowanie postaw wobec mediów: aktywnej, świadomej, krytycznej i selektywnej. Potrzeba edukacji medialnej w domu i szkole – praktyczne porady, inspiracje wychowawcze.

Prowadzący: Prof. dr hab. Grzegorz Łęcicki

Spotkanie IV. Sztuka otwartego dialogu, czyli o zdolności asertywnego komunikowania się

Termin spotkania: 7 listopada 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania

Jak należy rozumieć asertywność? Asertywność jako zasada rozwoju osobowości. Konstruktywna krytyka w komunikacji z dzieckiem. Trening asertywności.

Prowadzący: Anna Resler

Spotkanie V. Miniekonomia kieszonkowa

Termin spotkania: 21 listopada 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania

Jak przysposobić dzieci do rozsądnego dysponowania pieniędzmi? Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec pieniędzy. Dawanie kieszonkowego jako działanie wychowawcze (nauka oszczędzania, inwestowania, zarządzania kapitałem). Czym powinno być uwarunkowane otrzymywanie kieszonkowego (warunki i powody dawania kieszonkowego)? Psychospołeczne następstwa posiadania/nieposiadania kieszonkowego.

Prowadzący: dr Ewa Cichowicz

Spotkanie VI. Współczesne problemy ekonomiczne - czy kryzys to koniec czy początek?

Termin spotkania: 5 grudnia 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania

Wykład zbudowany wokół trzech głównych zagadnień: kryzysu finansowo-gospodarczego 2008-2009, kryzysów w UE oraz zagrożeń dla rozwoju gospodarczego Polski.

Prowadzący: dr hab., prof. nadz. SGH Alina Szypulewska-Porczyńska

strona główna archiwum arrow

organizatorzy