Konkurs "Kulinarne Mission Impossible" - Etap 1

Strona główna » Konkurs "Kulinarne Mission Impossible" - Etap 1

Krzysztof Walerczak

Wybrany produkt: I. WYBRANY PRODUKT: KRÓWKI UZASADNIENIE: wybrałem KRÓWKI dlatego, że: 1. Bardzo lubię je jeść - są to moje ulubione cukierki. 2. Krówki kojarzą mi się wakacjami u Babci. To również były jej ulubione słodycze. Zawsze rano dostawałem kubek rumianku i krówki. 3. jest dużo rodzajów krówek, ponad 17 i cały czas wymyślane są nowe smaki np.: miętowo-czekoladowy. Każdy może znaleźć to co lubi. Moje ulubione to kremowe i oczywiście te ciągnące się. Z nimi jest o wiele więcej zabawy. 4. Krówki mają niesamowity zapach. 5. Należą też do najbardziej popularnych gatunków typowo polskich słodyczy. 6. Krówki wykorzystuje się w kuchni polskiej do przygotowywania domowej "masy krówkowej" (kajmakowej), używanej m.in. do tradycyjnych wielkanocnych mazurków. Dlatego kojarzą się też z polską tradycją.

Wybrany kraj: II. WYBRANY KRAJ: INDIE UZASADNIENIE: dlaczego wybrałem Indie: 1. Bo to jeden z tych krajów, które najbardziej różnią się od Polski (inny klimat, inna kultura, kuchnia, zwyczaje). 2. Jest to bardzo ciekawy i duży rynek z ogromną ilością ludzi – potencjalnych konsumentów. 3. Wprowadzenie krówek na rynek indyjski może zacieśnić polsko-indyjską przyjaźń. 4. Kuchnia indyjska i kuchnia polska znacznie się od siebie różnią. 5. Jest to fascynujący kraj i chętnie dowiem się o nim więcej przy okazji tego konkursu.

Twoje opracowanie pisemne:
III. Wybrane różnice kulturowe i bariery kulturowe między Polską a Indiami:

1. Inny wzorzec konsumpcji dla klasy średniej: powodzenie mają przede wszystkim towary luksusowe.
2. Sposób wyznaczania statusu społecznego - przynależność do danej grupy społecznej określana jest przez wykształcenie i zawód głowy rodziny, a niekonkretnej osoby.
3. Sprzedaż konkretnego produktu bardzo zależy od tego, do jakiej grupy konsumentów chcemy go skierować.
4. W Indiach panuje segregacja klasowa i kastowa, „niewidzialne granice”. Zdarzają się sytuacje, że osoby z klasy niższej mogą zostać pobite przez osoby z centrum handlowego, które jest przeznaczone dla klasy średniej.
5. Stosunek do zasad etycznych – inne zasady etyczne i religijne, na przykład kult „świętej krowy”.
6. Stosunek do otoczenia i czasu – inne spojrzenie na czas niż w Europie
7. Ludzie w Indiach mają tendencję do manipulowania turystami ale lubią stanowczość z ich strony, doceniają ją.
8. W Indiach lewa ręka służy do higieny osobistej i jest uważana jako „nieczysta”. Dlatego nie powinno się nikogo dotykać lewą ręką, nie powinno się też nic podawać tą ręką.
9. Wchodząc do świątyni należy zdejmować buty. Kobiety powinny zakładać chusty i wszyscy mają mieć zasłonięte kolana.
10. Aby zrobić komuś zdjęcie należy zapytać o zgodę i w nagrodę dać drobny upominek, na przykład cukierka.
11. Kręcenie głową na „nie” (z lewej na prawą) w Indiach oznacza „tak”.
12. Potrawy oznaczone jako pikantne „spicy” mogą być trudne do zniesienia dla Europejczyka.
13. Na drogach panuje organizacja, która dla Europejczyka może oznaczać zupełny chaos.
14. Sport: narodowym sportem Indii jest hokej na trawie, choć najbardziej popularną dyscypliną jest krykiet.
15. Strój: tradycyjny indyjski strój różni się pod względem kolorystyki i stylu w zależności od regionu, czego przyczyną są między innymi zmiany klimatyczne. Popularne ubrania to zazwyczaj drapowane tkaniny.
16. Religia: około 83% mieszkańców Indii to wyznawcy hinduizmu. Drugą pod względem wielkości grupą wyznaniową są muzułmanie (13%). Pozostałe większe religie to chrześcijaństwo (2%), sikhizm (1,9%), buddyzm (0,8%), dżinizm (0,4%).
17. Języki: mieszkańcy Indii posługują się językami, które należą do dwóch głównych rodzin językowych: indoaryjskiej i drawidyjskiej. Językami należącymi do pierwszej mówi około 74% ludności, do drugiej - 24. Oficjalnym językiem kraju jest hindi, posługuje się nim najwięcej osób (ok. 337 milionów), podczas gdy bengalskim mówi ok. 207 milionów. Angielski jest powszechnie używany w biznesie i administracji.
18. Zawieranie małżeństw: generalnie w kraju istnieją dwa modele małżeństwa: północno-indyjski, w którym mężczyzna nie może poślubić bliskiej kuzynki oraz południowo-indyjski, w którym kuzynka pierwszego stopnia jest idealną małżonką. Na południu zdarzają się też małżeństwa pomiędzy wujem i siostrzenicą lub bratanicą.

IV. CO WIEM O INDIACH: wybrane informacje, które mogą być istotne w tym konkursie:
1. Liczba ludności: Ludność: 1,15 mld (2008) – Indie są drugim państwem na świecie pod względem liczby ludności.
2. Na czym polega kult świętych krów w Indiach: zgodnie z hinduistycznymi pismami świętymi, krowa powinna być traktowana jako jedna z siedmiu matek człowieka, gdyż jako dawczyni mleka staje się jego karmicielką. Wbrew panującemu na Zachodzie przekonaniu, hinduiści nie czczą krów, ale starają się im zapewnić ochronę, co przejawia się łagodnym traktowaniem (w tym powstrzymaniem się od spożywania wołowiny).
3. Jaka kuchnia jest tam popularna: w Indiach główny podział kuchni opiera się przede wszystkim na różnicach wynikających z wierzeń religijnych. Południe Indii zamieszkują wyznawcy hinduizmu i na tych terenach dominuje kuchnia wegetariańska. Północ pozostaje pod wpływem islamu, stąd też spożywa się tu baraninę, jagnięcinę i drób, ale nie wieprzowinę. Kuchnia Indii południowych bogata jest w ryby i owoce morza, gdyż obszary te pozostają w otoczeniu wód: Morza Arabskiego, Zatoki Bengalskiej oraz Oceanu Indyjskiego.
4. Jakie słodycze tam jedzą: różnorodność słodyczy indyjskich jest ogromna. Słodycze w Indiach różnią się jednak od tych, które znamy i dla większości turystów są zbyt słodkie. Ciastka i desery najczęściej przygotowywane są z ryżu lub mleka, a orzechy stanowią częsty dodatek. Najpopularniejsze słodycze indyjskie składają się z cukru, khoi (mleka odparowanego do tego stopnia, że można z niego robić kulki) barwników i srebrnej powłoki, której nie należy usuwać, gdyż jest jadalna.

Warto wiedzieć, że w Indiach karmienie kobiety słodyczami z ręki, to jedna z najwyższych form jej uwielbienia. Zwyczaj ten praktykowany jest szczególnie na ślubach hinduskich.

V. Źrodła: przy opracowaniu tej pracy korzystałem z dostępnych w Internecie informacji.

Krzysztof Walerczak, 17 marca 2013.

« poprzednie  |   Galeria prac   |  następne »

Aby zagłosować musisz być zalogowany.    liczba głosów: 42

Komentarze użytkowników

avatar

Autor: krzysztof_walerczak1 , wysłano: 23.03.2013, 21:18

Ciekawe pytanie, dziękuję. Rzeczywiście, jednym z pierwszych powodów, dla których pomyślałem o promocji w Indiach były te krowy :). Ale potem, kiedy zacząłem szukać informacji o tym kraju doszedłem do wniosku, że te różnice kulturowe są bardzo duże i jest ich mnóstwo, na przykład ten podział kastowy. W zasadzie temat krów stał się mało istotny, bo oni raczej otaczają je opieką i nawet pomyślałem, że to bariera nie będzie, bo gdyby im zasugerować, że takie krówki je się dla poprawy losu, to mogłoby nawet pomóc....kto wie. Krówki chciałem promować, to bardzo je lubię i myślę, że na prawdę mają szansę na powodzenie na świecie. Stąd pojawiła się kombinacja Krówki - Indie. A o decyzji o tym, że właśnie tę propozycję opisałem i zgłosiłem zadecydował fakt, że to na prawdę byłoby duże osiągnięcie, gdybyśmy zdobyli taki duży rynek na taki fajny polski produkt. Co z tego, że mało realne, w końcu o tym jest ten konkurs :). Serdeczne Pozdrowienia, Krzysztof

avatar

Autor: kasia_krupa , wysłano: 22.03.2013, 10:30

Zadam Ci też pytanie kontrowersyjne. A czy nie zwiodła Cię nazwa KRÓWKI i fakt powszechnie wiadomy o świetosci krów w Indiach ? Czyż nie wystarczy tylko zmienić nazwę, by pokonać tę barierę. Prosty zabieg i koniec... I wtedy nalezy tylko po prostu wypromować cukierki z mleka, cukru i innych podstawowych i dostępnych skladnikow. Twoja szczegółowa praca powyżej świadczy o dobrym przygotowaniu do "podboju rynku indyjskiego". Więc na pewno sobie i z tym pytaniem poradzisz :)

organizatorzy