Konkurs "Kulinarne Mission Impossible" - Etap 1

Strona główna » Konkurs "Kulinarne Mission Impossible" - Etap 1

Marta Baś

Wybrany produkt: Produktem, jaki chcę promować w konkursie, są krówki-słodki przysmak uwielbiany przez dzieci i dorosłych.

Wybrany kraj: Krajem, który wybrałam do wypromowania krówek jest Brazylia. W tym egzotycznym, dalekim kraju, po przełamaniu barier kulturowych na pewno znajdą się zwolennicy naszych narodowych słodkości.

Twoje opracowanie pisemne:
Mój wybór padł na Brazylię, ponieważ to kraj o dużej populacji (193 mln), której liczną grupę stanowią osoby poniżej 20 roku życia. Mieszka tu zatem wiele dzieci, które z pewnością polubią polskie cukierki. Ponadto jeżeli krówki odniosą tu sukces, Polska będzie mogła wprowadzać te wyroby na kolejne rynki sąsiadujące z Brazylią. Warto też dodać, że z punktu widzenia Brazylii, Polska to europejski, dobrze rozwinięty kraj, zatem dla Brazylijczyka kupno polskiego produktu nie będzie wydawało się ryzykowne.
Ze względu na odległość Brazylii, nie tylko w sensie dosłownym, lecz i kulturowym, obyczajowym mamy dużo barier do pokonania. Sytuację utrudnia mieszanka rasowa i kulturowa ludności Brazylii, co stwarza ryzyko odrzucenia produktu przez jakąś grupę. Musi być on zatem charakterystyczny, jedyny w swoim rodzaju, a zarazem na tyle uniwersalny, aby spodobał się jak największej liczbie osób. Kolejną rzeczą, nad którą powinniśmy się zastanowić, jest to, czy żywiołowy, rozbawiony mieszkaniec tego gorącego i barwnego kraju będzie chciał jeść słodycze z odległej, dużo zimniejszej i odmiennej obyczajowo Polski. Potrzeba do tego starannie dobranego opakowania, o odpowiedniej kolorystyce, wielkości, aby Brazylijczyk nie obawiał się zakupu naszego produktu. Bariery związane z mentalnością i obyczajami musimy pokonać nie tylko w kontaktach z klientami, lecz również z partnerami handlowymi, którzy pomogą nam wprowadzić produkt na sklepowe półki. Brazylijczycy preferują osobisty kontakt, niż wymianę e-maili. Warto zatem odwiedzić targi branżowe, aby móc zaprezentować produkt. Ponadto w Brazylii decyzje podejmowane są bez pośpiechu, gdyż ludzie mają tam inne poczucie czasu i podejście do punktualności. Dodatkowo lubią wszystko dokładnie przedyskutować, zanim zapadnie ostateczna decyzja. Kolejną różnicą, dzielącą Polskę i Brazylię jest język. Portugalski jakim się posługują różni się nawet od tego używanego w Portugalii. Jest to więc bariera, jaką należy pokonać chwytliwą, łatwą do zapamiętania nazwą. Musi być ona dostosowana do brazylijskiego konsumenta, a zarazem na tyle polska aby produkt nie stracił unikatowości. Powszechnie wiadomo, że Brazylia jest krajem zróżnicowanym pod względem zamożności mieszkańców. Krówka musi być tak pozycjonowana na rynku, aby była dostępna dla szerokiej grupy konsumentów, szczególnie dzieci w wieku szkolnym. Nie może być to zatem produkt zbyt drogi, luksusowy, ale na tyle atrakcyjny, aby ludzie o średniej sile nabywczej chcieli go kupić. Istotna przy tego typu produkcie masowym jest jego powszechna dostępność. Chodzi o to, aby dziecko wracające ze szkoły, czy dorośli wybierający się z wizytą do znajomych nie mieli problemu z nabyciem polskich cukierków. Aby ten cel osiągnąć, niezbędne jest wejście na rynek przez różnorodne kanały dystrybucji produktów spożywczych. Powinniśmy zastanowić się także nad różnicami upodobań kulinarnych. Czy mieszkaniec Brazylii będzie wolał zjeść krówkę po obiedzie czy soczyste, gaszące pragnienie owoce? Musimy zatem sprawić, aby nasze słodycze stały się modną słodką przekąską, pożądaną przez brazylijskie dzieci i dorosłych. Wymagałoby to z pewnością aktywnego wsparcia reklamowego. Jest to zatem prawdziwe kulinarne Mission Impossible, jednakże możliwe do zrealizowania.

Galeria prac   |  następne »

Aby zagłosować musisz być zalogowany.    liczba głosów: 239

Komentarze użytkowników

avatar

Autor: marta_bas , wysłano: 25.03.2013, 21:15

Brak dialogu z pewnością wynikał z braku pytań kierowanych do mnie. Opowiadając na pytanie, zgadam sie w stu procentach z opinią Adriana. Przez konkurs sama nabrałam ochoty na krówki i od kilku dni chętnie je podjadam :)

avatar

Autor: adrian_wieczorek , wysłano: 25.03.2013, 18:33

Użytkowniku "?????" ja ci odpowiem na twoje pytanie , jakie są według mnie najlepsze krówki. Najlepszymi krówkami są oczywiści te cukierki , które na zewnątrz są z lekka twardawe , a w środku ciągnąąąące się. Oczywiście to jest subiektywna opinia ;) Pozdrawiam, wszystkich fanów krówek :D

avatar

Autor: ?????, wysłano: 25.03.2013, 15:49

Jakie krówki są najlepsze?

avatar

Autor: ?????, wysłano: 25.03.2013, 15:47

A co autor zasną zero djalogu

avatar

Autor: krzysztof_walerczak1 , wysłano: 23.03.2013, 12:53

super praca :))

avatar

Autor: kamil_kurycki , wysłano: 22.03.2013, 10:17

extra praca

avatar

Autor: marta_duda , wysłano: 22.03.2013, 10:14

super

avatar

Autor: daniel_piech , wysłano: 22.03.2013, 10:11

:)

organizatorzy