Archiwum, Program zajęć dla rodziców, XV edycja, Katowice
Spotkanie I. Sztuka otwartego dialogu, czyli o zdolności asertywnego komunikowania się
Termin spotkania: 25 września 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania
Jak należy rozumieć asertywność? Asertywność jako zasada rozwoju osobowości. Konstruktywna krytyka w komunikacji z dzieckiem. Trening asertywności.
Prowadzący: Monika Korczak
Spotkanie II. Wpływ rodziców na motywację dziecka do nauki
Termin spotkania: 9 października 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania
Jak pomóc dziecku uwierzyć w siebie i w pełni wykorzystać swoje zdolności? Rola rodziców w kształtowaniu u dziecka pozytywnego obrazu samego siebie. Techniki i formy wzmacniania motywacji dziecka do nauki. Czynniki powodujące spadek motywacji i niechęć dziecka do nauki. Jak reagować na problemy dziecka w szkole?
Prowadzący: Hanna Micińska
Spotkanie III. Wpływ rodziców na motywację dziecka do nauki (cz. 2)
Termin spotkania: 23 października 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania
Kontynuacja i uzupełnienie poprzedniego spotkania.
Jak pomóc dziecku uwierzyć w siebie i w pełni wykorzystać swoje zdolności? Rola rodziców w kształtowaniu u dziecka pozytywnego obrazu samego siebie. Techniki i formy wzmacniania motywacji dziecka do nauki. Czynniki powodujące spadek motywacji i niechęć dziecka do nauki. Jak reagować na problemy dziecka w szkole?
Prowadzący: Hanna Micińska
Spotkanie IV. Jak obronić się przed manipulacją? (Internet i telewizja)
Termin spotkania: 6 listopada 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania
Prowadzący: dr Anna Adamus-Matuszyńska
Spotkanie V. Miasto (niedalekiej) przyszłości
Termin spotkania: 20 listopada 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania
Prowadzący: dr Marcin Baron
Spotkanie VI. Miniekonomia kieszonkowa
Termin spotkania: 4 grudnia 2017 r.
Czas spotkania: 18:00-19:30
Zobacz miejsce spotkania
Jak przysposobić dzieci do rozsądnego dysponowania pieniędzmi? Kształtowanie właściwej postawy dzieci wobec pieniędzy. Dawanie kieszonkowego jako działanie wychowawcze (nauka oszczędzania, inwestowania, zarządzania kapitałem). Czym powinno być uwarunkowane otrzymywanie kieszonkowego (warunki i powody dawania kieszonkowego)? Psychospołeczne następstwa posiadania/nieposiadania kieszonkowego.
Prowadzący: Aleksandra Ruta